Seuraava paikka

Seuraava paikka
Kuolema ei merkitse mitään... 
Olen vain hiljaa siirtynyt seuraavaan paikkaan.
Minä olen minä ja sinä olet sinä. 
Mikään ei ole välillämme muuttunut.
Kutsu minua entisellä tutulla nimelläni, 
puhu minulle yhtä luontevasti kuin ennenkin.
Älä muuta äänenpainoasi, 
älä käytä teennäisen kunnioittavaa tai murheellista sävyä.
Naura niin kuin me aina nauroimme 
yhdessä huvittaville pikku jutuille.
Rukoile, hymyile, ajattele minua - 
anna nimeni olla mukana kaikessa
niin kuin se oli aina, luonnollisena osana elämää, 
vailla varjon häivää.
Elämä on yhtä tärkeää kuin aina ennenkin.
Se on alati sama, se jatkuu keskeytyksettä.
Miksi unohtaisit minut, vaikka et näe minua?
Odotan sinua kunnes tulet, jossakin hyvin lähellä, 
aivan nurkan takana.
Kaikki on hyvin.

Kaniikki Henry Scott Holland